Geçmişten geleceğe....

24 Aralık 2011 Cumartesi

Kırık Çırak / Godradz Çirağ




kalbimi çekiç yaptım da düzeltemedim
sirdes çakuç ayi u şidgel çgartsi
hayatımın eğri büğrü kaportasını
abrumis geze kaportan
ezikliğini bana kusuyor ustam
acervutune indzi pesxa gu ustas
üstüpü gibi harcıyor çocukluğumu
teranşori bes bidasna gu bidzigutunes
kaynak tutmuyor heveslerim
yaar pernelçi havasniyes
dünden yarına kırılmışım
eregan hekutsniyus godradzim
’senin failin devlettir’ diyorlar
‘ku maxavored dovlet na’ gasin
’üreme bonkörü ailen bir de’
şad dağa unnoğ indaniked mem al
- sahi devlet’e nasıl gidilir abi?
şidag! dovletniyus inçbes gertevi ağpar?
dövüyorlar düşlerimin misket mavisini
guttan im niyaznerun gundi çaxale
küfre ve tütüne bulandı masumiyetim
hayhoyuşi u muxi xarevi gu anmaxkutunes
bir işbaşı bile almadılar
meg nor panihakust al arinoç
abimin küçüklüğüdür giydiğim
medz ağparis bidzigutunna hakunes
egzoz dumanı siniyor umutlarımın körpeliğine
egzozin muxe nebegi gu havasis sebiyitunin
tebeşir tozu ağartacağına aklımı
tabaşirin toze cermegatsnoğena xelkes
acının çelik dikenleri batıyor kalbime
tsavin poğpat puşere nirella gu serdis
avuçlarım zaten nasır tarlası
nasiri arda zate apes
- doğru söyle abi bana yakışırdı di’mi ?
-şidag asa ağpar indzi erand gellir a?
okul önlüğü mavisiyle kırmızı sırt çantası
maktabin çaxal şabikn u garmi lerti bayusag e

yazar: .....
tarkmanoğ: mahir özkan